Linki wewnętrzne: Brakujące ogniwo w Twojej strategii SEOGoogle oraz inne wyszukiwarki faworyzują witryny, które posiadają dużą liczbę linków wewnętrznych do odpowiednich stron. Choć może się to wydawać dziwną i niejasną wskazówką, nie znajdziesz jej w wielu poradnikach SEO. Linkowanie wewnętrzne jest ukrytym kluczem do uwolnienia pełnego potencjału Twojej witryny. Zastępując tradycyjną koncepcję link-buildingu jako działania zewnętrznego, linkowanie wewnętrzne jako strategia SEO daje Ci znacznie większą kontrolę nad tym, jak Twoje treści są indeksowane przez Google i inne wyszukiwarki. Jeśli czytasz ten artykuł, jest duża szansa, że wiesz już, jak ważne jest, aby Twoja witryna miała czystą strukturę logiczną - czyli kod "przyjazny dla SEO" - tak aby wyszukiwarki mogły ją sprawnie przeszukiwać.

Dlaczego linkowanie wewnętrzne jest ważne w procesie jakim jest pozycjonowanie?

Linkowanie wewnętrzne jest jednym z najbardziej efektywnych sposobów budowania autorytetu witryny poprzez łączenie ze sobą powiązanych stron i tematów oraz w procesie jakim jest pozycjonowanie Twojej strony www w wyszukiwarce GOOGLE. Kiedy czytelnik klika na nową stronę, jego ścieżka po witrynie zostaje przerwana - musi zacząć od początku i ponownie przeczytać fragmenty, które pominął za pierwszym razem. Natomiast gdy czytelnicy korzystają z wewnętrznych łączy między stronami, nie muszą zaczynać od początku. Po prostu kontynuują, płynnie podążając za "głosem" autora, badając powiązane tematy i odkrywając nowe spostrzeżenia i pomysły. Linkowanie wewnętrzne daje Ci pełną kontrolę nad tym, co boty indeksują jako pierwsze i jak głęboko indeksują Twoją witrynę - a te czynniki mają bezpośredni wpływ na Twoje rankingi.

Linkowanie dla większej użyteczności

Omówiliśmy już, w jaki sposób linkowanie wewnętrzne może pomóc Ci poprawić SEO, ale co z doświadczeniami użytkowników? Linkowanie wewnętrzne to sprawdzony sposób na prowadzenie czytelników przez treść; czytelnicy chętniej pozostaną na Twojej stronie i wrócą po więcej, jeśli nie będą musieli zmagać się ze znalezieniem tego, czego szukają.

Jeśli w witrynie brakuje linków wewnętrznych, czytelnicy często się gubią, są sfrustrowani i rezygnują. Klikają po witrynie w sposób chaotyczny, przeskakując od linku do linku i nie znajdując tego, czego szukają. Linkowanie wewnętrzne może jednak pomóc w prowadzeniu czytelników dokładnie do tego, czego szukają. Można umieszczać odnośniki do powiązanych tematów, podrozdziałów treści oraz innych stron w witrynie. W ten sposób zachęcasz czytelników do podążania za linkami i pozostania na stronie dłużej.

Linkowanie wewnętrzne jest najbardziej pomijaną i niedostatecznie wykorzystywaną strategią SEO. Chociaż większość ludzi myśli o SEO jako o "zdobywaniu jak największej liczby linków do stron", prawda jest taka, że dobrej jakości linki są ważniejsze niż ich ilość. Budowanie linków jest zajęciem czasochłonnym, a duża część linków, które zbudujesz, będzie niskiej jakości i o niskiej wartości.